Prag - här kommer vi!

Men först, dagen som varit. Jag började morgonen med ett besök hos folktandvården. En årlig koll av mina tänder gjordes och jag fick betyg godkänt och kunde knalla där ifrån och vänta på en ny kallelse om ett år. Detta besök kostade mig 365 kr (300 kr avdrag). Låt oss titta lite närmare hur mycket en månad kostar för en allergisk liten tjej med tänder, hosta och diverse annan skit.

Jag började 1 december med ett besök hos Hudmottagningen för att påbörja tester om kontaktallergi mot olika ämnen och kemikalier. detta besök träffade jag en sköterska och la ut 100 kr.

Ett par dagar senare kom jag tillbaka till Hudmottagningen för avläsning av testerna. Träffade en läkare och betalade 260 kr.

Efter ytterligare ett par dagar kom jag tillbaka igen för att läsa av nya tester. Detta betalades vid det tidigare besöket.

I tisdags stod jag inte ut med min hosta och gick till vårdcentralen. detta korta besök kostade mig 130 kr.
Samma dag hämtade jag ut min hostmedicin för ca 150 kr.
Idag var jag på folktandvården och betalade 365 kr för en rutinkoll.  
Sedan gick jag hämtade ut två andra recept, bland annat allergimedicin, summa ca 80 kr.

Summa; 1085 kr på 10 dagar.

Det jävliga är ju att jag inte planerar fler läkarbesök när jag nu nästan är uppe i högkostandsskyddet :).  Ännu jävligare är all den tid jag lagt ner på att få intyg och journalanteckningar osv för att jag ska få ta med mig medicinerna till Tjeckien. Har både ringt och mailat Tjeckiska ambassaden i Stockholm. Som tur var svarade de inte i telefon för jag är inte överdrivet bra på engelska.


Nog om det. resten av dagen tillbringade jag på arbetet och sedan var jag och Davids mamma på husvisning. På samma gata som vi bor! Det är alltså Anki och Lennart som funderar på att flytta, inte jag och David. Huset var jätte fint! Jag var i stallet en snabb runda och gjorde iordning för den kommande veckan för att underlätta så mycket som möjligt för hästskötaren. Tog ner Lycka och Ella i padocken en stund så de fick springa av sig, fy vad roligt det är att titta på dem när de brallar rundor. Nu ska jag spela en omgång spindelharpan innan jag packar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0