Ridtur med Lyckis

Direkt när jag kom hem från jobbet åkte jag till stallet. Tog med en hög granris som blivit över av det vi la på landen. Lyckis kommer förhoppningsvis tycka det är mumsigt att gnaga på i natt. Vi begav oss på en liten tur i mörkret ikväll. Skrittade länge på lång tygel innan jag började arbeta med lite skänkelvikningar och flytta bogarna. Hon blev tyvärr bara spänd och då nörjade jag pilla henne i munnen. Efter en stund kom jag på (man hade ju kunnat vara lite mer snabbtänkt) att det nog var bäst att sluta försöka korta halsen på henne och istället låta henne ta kontakt med bettet som hon vill. Så jag tänkte om och drev fatt på bakbenen och kontrolerade dem med mina sittben för att få stöd fram till handen. Det blev ett riktigt sugproppssug jag fick som gensvar och hon längde villigt sin hals till min hand. Därefter gjorde vi några travövergångar.

Imorgon blir det ett litet pass på banan, lite cavaletti ska vi också hinna med. Ska man bli hopphäst är det lika bra att ta alla chanser man får!

Bjuder å en bild ifrån midsommar så här i vinterrusket, bara för att komma ihåg att det inte alltid är så här mörkt;

Från vänster; Anki (svärmor), jag, David (sambo), Martin (Davids kusin), Andreas (Davids kusin)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0