Små små steg

Äntligen var det Catrin-träning igen! Verkligen helt underbart. Jag berättade för Catrin att jag inte har kontroll och att Ella lätt springer ifrån mig. Vi började arbeta med små steg i låååågt tempo - det var segt som kola! Vi arbetade växelvis på volter och rakt fram. Jag fick fokusera på att inte parera med ben och händer utan bara sätta mig i position och se till att hon följde mig. Sedan red vi lite skänkelvikningar. Jag red in ett par steg i skänkelvikning och sedan la jag en volt för att få fatt på yttersidan innan jag red ett par steg till i skänkelvikning. Jag fick rådet att låta det vara segt och fokusera på fotförflyttningen och eftergiften i sidan snarare än tvätning och tempo. Det blev jätte bra när jag fick ordning på allting!

När vi kom till galoppen så fick jag flytta henne lite sidvärts på volten i vänster varvet, därefter red jag in på kvartslinjen och red en diagonal i öppna ut mot långsidan. Väldigt fiffigt för att lösgöra sidorna och styrka! I höger varv red jag istället skänkelvikning i galopp på diagonalen. Svårt  och jobbigt. Vid det är laget var Ella väldigt trött och sparkade lite grann. Helt ok eftersom det blev väldigt bra till sist!

16 januari blir det troligen nästa gång!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0