Träningsabstinens

Visst tränar jag hemma, men jag längtar efter min tränare Catrin. Hon kommer till klubbens anläggning varannan fredag, ibland rider jag båda hästarna, ibland bara en. För två veckor sedan kunde jag inte vara med eftersom jag var på konferens med jobbet. I fredags blev träningen inställd då de håller på att byta ridhustaket och utebanan var frusen. Nästa träning kommer jag inte heller kunna vara med då jag istället ska på en resa till Stockholm.

Om vädret tillåter hoppas jag att jag ska kunna se ut en dag i nästa vecka som jag kan åka ner till Catrin och träna. Lycka är inet aktuell för träning ännu men jag känner att jag hade behövt ett pass med Ella. Även om vi gör framsteg hela tiden så vet jag att vi gör ännu mer framsteg om jag får lite tips i mellan åt. Känner nu att jag gärna vill ha för mycket stöd i handen, även om jag vet om det själv sätter det sig bättre om någon annan säger till mig :). Har även funderat på om man skulle börja med byten nu under vintern. Hade tänkt vänta till nästa vinter men nu sitter den förvända galoppen så då är det kanske bättre att börja redan nu, innan hon blir för låst i tänket. Hur tänker ni? Detta ska diskuteras med Catrin.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0