USB-sladd på vift.

Jag hade tänkt fylla detta inlägg med ett par bilder men eftersom USB-sladden vistas hemma hos mina föräldrar får det vänta ett par dagar.

Ella klipptes för andra gången idag. Hon var lite besvärlig och rastlös under klippningen men det blev bra till slut. Sedan arbetade vi ett litet pass. Eftersom snön har regnat bort här nu och det börjar gå mot pluss vill jag inte rida på grannens ängar. Istället red vi ut en liten kort runda och begav oss sedan till en utav sommarhagarna. Jag märkte snart att hon var  på tok för vild att rida på någon äng idag. Hon började bocka när jag bad henne göra halt för sitsen. Istället blev det kort pass i padocken, den är fortfarande lite hårt men vi skrittade mest samt travade och galoperade med korta steg och lågt tempo. Tränade lite skänkelvikningar, bakdelsvändingar och ryggningar.

Sedan var det dags för Lyckis. Även hon fick springa ut en runda i skogen först och sedan gick vi till sommahagen. Även hon var väldigt sprallig men hon kastar ju inte av mig så jag vågade vara kvar på ängen med henne. Det blev ca 10 min trav och galopp på volt med lite sidvärtsrörelser innan vi gav oss hem.

Imorgon ska jag iväg på en föreläsning på kvällen, det är ett projekt Hallands Ridsportförbund har. Ska bli spännande att se vad det kan ge. Du kan läsa mer om projektet här; http://www2.ridsport.se/halland

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0