Framsteg med Ellis

Igår kväll tog jag och Ellis ett pass på ridbanan. Hon var väldigt pigg och jag fick göra hundratals övergångar för att få henne att vänta. Men när hon gör det blir hon väldigt fin. Hon var fin i båda varven, jag måste dock passa så jag inte släpper iväg höger bogen i vänster varv nu när hon ger efter i sidan. Jag hamnar lätt lite för mycket på inner sittben, det behövs inte längre då hon svarar så bra.

Skänkelvikningarna var fina men hon började bli trött då och blev lite ostadig i formen, inga problem dock. Motiverar man lite till går hon jätte fint men sen måste jag sluta i tid. Även galoppfattningarna var fantastiska idag och jag märker tydligt belöningen efter att ha fokuserat mycket på dem. Började nu kräva mer samling i dem genom att ha henne helt rak i fattningen, även om jag red på en volt. Ett par missförstånd blev det men när vi väl förstod varandra satte hon sig ordentligt på rumpan.

Härligt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0