Hö och bajs på posten

Igår hade jag en trevlig dag på jobbet innan jag snabbt som rackarn åkte ut till stallet. Gjorde iordning både träckprov och höanalys och skyndade mig iväg till posten innan klockan slog sex så det kom iväg. I våras behövde vi inte avmaska någon utav hästarna så nu är det lite spännande vad sommarens bete + den nya hästen har gjort för skillnad. Vad höanalysen visar ska också bli intressant. Det visade sig att det var hösilage bonden sålde till oss trots allt och det var ganska mycket blötare än vad vi väntat oss. Väldigt svårt att avgöra kvalitén också men hästarna tycker det är smaskens.

Efter lunch ska jag ta mig iväg till stallet och rida. Bara det slutar regna eftersom jag cyklar idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0