Jag och Ella mot nya mål

Catrin-träningen igår gav precis så mycket mersmak som jag hoppats på inför vinter-träningen. "Det ska vara piano" sa Catrin, och ibland fick jag verkligen pianokänslan när allt bara flöt på och det var hur enkelt som helst att rida. Därmellan slet jag mitt hår för att få kontroll på höfter och axlar. Catrin tycker att vi har arbetat helt rätt och att Ella ser väldigt positiv ut. Hon ska bli lite mer eftergiven i sidorna och över ryggen, blir hon det kommer hon sitta ihop mycket bättre.

Vi arbetade med volter och övergångar mot sargen. Jag måste vara noga med att inte få för mycket stöd på någon utav tyglarna och göra övergångarna med höfterna. Sedan lekte vi lite med skänkelvikning som gick väldigt bra. Till vänster blir jag för överaktiv i min höger hand, jag måste kunna släppa på den för då blir det jätte bra.

Sedan introducerade vi lite förvändgalopp som också gick bra. Catrin tipsade om att jag alltid ska ha blicken åt galoppsidan, oavsett riktningen. Då sitter jag kvar i balans. Hästen började bli lite trött så hon öste på ganska bra, men roligt hade vi!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0