Regn.

Fruktansvärt regn. Jag blir tokig på det här. Hästen behöver stå på torrt underlag vilket är helt omöjligt nu...

Efter lunch idag cyklade(!) jag iväg till stallet. Det höll uppe ganska bra när jag cyklade dit men lagom till jag skulle börja rida kom det ordentligt. red bort till grannen och lånade hennes padock, bara för att Ella ska få miljöombyte. Hon sprang och pep och sparka en stund men sen började hon lossna. Jag var mycket fokuserad på att vara avslappnad och inte korrigera henne hela tiden utan låta henne hitta balansen och avslappningen själv. Gjorde mycket små volter, övergångar och sedan var hon kanon. Vi avslutade med några skänkelvikningar och den förvända galoppen fick vi verkligen kläm på idag.

Det känndes väldigt bra, nästan som om Catrin stod jämte och instruerade mig. Är väldigt nöjd.

Ikväll har vi städat lite innan det blev Tacos till kvällsmat. Nu ska vi bara ta det lugnt och ha det gott.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0