Vi börjar bli så bra nu!

Nu börjar det kännas riktigt bra med Ella och träningarna. Känns som om poletterna hos piloten verkligen börjat trilla ner. I början av träningen för Catrin idag kändes det sådär strävt. Hon bjöd varken fram eller bak, tog inte mina hjälper, var spänd över ryggen. Efter massa framdelsvändningar, sidvärtsförflyttningar på volt, kontraställning och galoppfattningar så fick vi ordning på saker och ting och det var bara att koppla i autopiloten och flina. Catrin bara fnissade åt mig när jag knappt visste hur jag skulle bära mig åt för hästen sa "Håll i dig plastmatte, - NU KÖR VI".

Vi arbetade även med förvänd galopp vilket vi introducerande för två veckor sedan på serpentinbåge efter långsidan. Nu red vi på en halvbåge med 22 m diameter. I höger varv gick det helt ok, men i vänster varv (höger galopp) ville hon sakta av, vilket gjorde jag att jag började spänna mig. Fick tipset att rida lite sluta tänk åt höger i den förvända galoppen. Var ändå glad att vi med lätthet fattade förvänd galopp från både skritt och trav, så hon är ju inte helt låst i tänket i alla fall. Mest piloten som behöver chilla lite.

Var nöjd med min egen ridning också, allt kan ju givetvis bli hundra gånger bättre men jag satt ganska bra dag, var avslappnad i mitt bäcken.

Om två veckor blir det tyvärr ingen träning för då ska jag iväg med jobbet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0