Älskade lilla snälla häst


Lyckis var lugnare i natt, men så har vi också våra hemliga knep ;). Hon har snäll igår kväll när vi var ute och gick, hade stått snällt i sjukhagen också, hoppas hon låter bli att gräva fortsättningsvis också. På djursjukhuset fick hon ju antibiotika och smärtstillande intravenöst men här hemma får det intramuskulärt respektive i munnen. Innan har hon alltid varit jobbig att spruta och ge medicin men igår var hon hur snäll som helst. Hon sa inte ett ljud när jag satte kanylen, annars brukar hon alltid hoppa till lite och inte vilja att man ska pilla mer. Likadant med metacamen, hon bara gapade snällt och tog medicinen, innan har hon gjort allt som står i hennes makt att slippa. Hon har nog börjat vänja sig vid alla möjliga konstiga behandlingar vid det här laget.

I morse kom jag till stallet innan de hade fått frukost, men hon följde snällt med mig ut på en promenad och var lite lugnare igår. Vi stötte också på fyra älgar som var spännande men de var ju räddare för oss än var vi var för dem så det gick bra. Tillbaka i stallet ställde jag in henna i boxen och gick ut, hon sparkade ett par gånger i boxdörren för att tala om att hon ville ha mat men sen var det tyst igen.

Ikväll ska jag riad Ella, måset träna på halter från galopp och skänkelvikningar. Kan undra hur detta ska gå...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0