Diagnos



Lyckispyckis har fått diagnosen lymfangit. Inte livshotande alltså, förutsatt att de får bot på inflammationen. Hon behandlas med antibiotika, kortison och smärtstillande intravenöst. Jag fick hämta henne igår men bestämde mig för att hon får stå kvar, tycker synd om henne att behöva åka fram och tillbaka när hon har ont. Sen lever vi ju också under Murphys lag så om jag skulle tagit hem henne hade hon blivit sämre och jag hade fått åka ner på en gång igen, jag vet ju det ;).  
Igår hade hon inte blivit märkbart bättre men det kan tydligen ta ett par dagar innan det ger med sig. Är hon inte bra på måndag så ska hon genomgå ultraljud och röntgen.

Föresten vägde henne också, uppskattningsvis har hon gått upp ca 30-40 kilo i muskler. Härligt. (Vägde mindre i somras när hon var smällfet än vad hon gör nu när hon är riktigt slimmad och biffig.)

Red ett pass på Ella igår, som tröst. Hon var taggad värre och jag hade svårt att få henne att vänta. Men emellanåt gick hon fantastiskt! Putsade också sadeln och tvättade svansen på henne så jag slipper göra det idag. Har inga större förväntningar på årsdebuten för hennes del på lördag. Jag tänker så här; vi åker dit och rider istället för att rida här hemma.

Tackar för de snälla kommentarerna :).

Kommentarer
Postat av: Aramis

Åhh så skönt! Då är hon snart kry igen! Det är jag säker på. Förresten - såg att du är socionom - det är jag med :o)

2009-04-03 @ 15:24:34
URL: http://aramise.bloggagratis.se
Postat av: Ulrika

Håller alla tummar jag kan hitta att hon blir helt bra snabbt! Vackra lillasyster ska ju vara pigg, glad och frisk. Är det ok om jag lägger in en länk från min blogg till din?

2009-04-08 @ 08:53:23
URL: http://viakrutan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0