Gårdagens ridning

Igår tog jag och Ella en riktig genomkörare. Fokuserade på att gymnastisera vänster bak. Framdelsvändningarna fungerade bra men nu protesterade hon vid bakdelsvändningar, det visar i alla fall att det går framåt. Arbetade mycket med att växelvis flytta in och ut bakdelen på volten i trav och galopp. Försökte rida på raka spår men det gick så där. Lekte lite med att flytta bogarna på långsidorna för att stärka henne, svårt dock för hon blir gärna för överambitiöst.

Gjorde även ett par byten, mycket okomplicerat även om de förståss fortfarande är mycket på dubbla spår, men det var ju faktiskt bara andra gången vi försökte.  Avslutade med ett par skänkelvikningar som faktiskt var riktigt bra. Jag börjar med en volt för att se så jag har henne på ytterhjälperna, sedan går jag in i skänkelvikningen. Känenr jag att jag tappar stödet på ytterhjälperna lägger jag bara en ny volt.

Det går framåt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0