Programridning, Ellas första LA.

Här kommer en liten rapport från gårdagen:

Ella var rejält spänd inför LA:1 men vi tog oss genom programmet med jämna betyg förutom ryggningen som vi fick 4 på (nähä????? ). Slutade på drygt 65%.

Inför LA:3 blev hon lite mer avslappnad på framridningen men när vi kom in på banan spände hon till rejält och började studsa rundor för att sedan backa i en hastighet få hästar kan. Nåja, vi inledde med en mindre smickrande inridning med en blandning av alla möjliga spårningar och takter, därefter gick travprogrammet hyffsat bra. Fick dock 4 på skritten för jag blev arg på henne när hon inte skulle gå frarm, sedan missade vi också första galoppfattningen och fick 4 på den med. Gladast blev jag för den ökade galoppen där vi fick 7!! Vi har nog aldrig lyckats öka så mycket hemma utan att rumpan åker in eller att hon börja bocka. Slutade på drygt 59%, helt ok.

Kommentarer
Postat av: johanna

skit bra ju!! grattis! på pållan som var helt crazy för några år sen ;) bra jobbat!! har fortf men sen hon dängde mig i backen när vi red ut..hihi

2009-04-14 @ 19:16:29
Postat av: Anonym

Kalasfint jobbat :) Har du inga bilder från dagen?

2009-04-14 @ 23:08:58
Postat av: Aramis

Inlägget ovan är från Aramis, men av någon märklig anledning blev dessa fält tomma :-/

2009-04-14 @ 23:09:59
URL: http://aramise.bloggagratis.se
Postat av: EmelieLiljeberg - IDOL 2009

Heej ;)

Kikar förbi, haft en bra påsk?

Kram

2009-04-14 @ 23:17:29
URL: http://lemondream.blogg.se/
Postat av: Kerstin

Hallo Johanna! Ja, hon börjar bli riktigt tam i mellan åt. Men vi har slutat rida ut på henne, nu mera åker man garanterat av så fort man kommer längre än 200 m från gårdsplanen. Puss

2009-04-15 @ 08:07:50
URL: http://bouncy.blogg.se/ny
Postat av: Kerstin

Aramis:

Tack!

Tyvärr har jag inga bilder, jag åkte själv och då är det svårt att fotografera ;). Men jag har ett par filmer från den lokala lb:n för några veckor sedan som jag tänker lägga upp så fort jag fått arslet ur och laddat upp den på youtube. :)

2009-04-15 @ 08:08:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0