Tävling i Troentorp

Jag blir så less. Tävlingen igår blev ganska misslyckad. Hästen var skostokig på framridningen. Ingenting fungerade. Jag fick inte ta henne i munnen, jag fick inte göra tillsittningar och absolut inte driva. Det var mest hopp och skutt av allting. Underlaget var dessutom riktigt illa, bitvis var det halt och bitvist var det mycket djupt. Nåja...

LB:2, 65%, femte placerad (6 placerade). Hästen gick förvånantsvärt bra med tanke på framridningen, missade första halten men annars satte vi allting. Fick positiva kommentarer men ändå massa sexor? Fattar ingenting... Såg ekipage som kom före mig som jag inte förstår varför, men men. Så kan det vara.

LA:3, 57% (vet ej var). Debut i LA. Denna gången stämde kritiken "Tappert kämpat på fin häst som får spel....) Nähä?? Mellantraven, en trav volt och ena serpentinerna i galopp var bra, resten dampade hästen bort. Hon fick två riktiga utbrott, ett i en galoppfattnnig och ett i en travvolt, då började hon bocka och fara iväg i fel riktning. Upptäckte efteråt att hästen hade en stor sten i hoven! Inte ett dugg konstigt att hon var tokig och dampade som bara den, det måste gjort jätte ont. Stackars plutta. Förbannar mig själv för jag inte tittade efter, men å andra sidan är det inte ovanligt att hon är vild så sten i hoven är  (tyvärr) inte det första man tänker på...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0