Härlig sommardag!



Det är ju så typiskt att solen kommer tillbaka nu när jag har börjat jobba igen. Vi hade två regnfria dagar på hela semestern, men nu passar det tydligen med högsommarvärme igen.  Tillbringade kvällen i sommarens tecken, jag och Ella var ute en låååång tur i skogen, BARBACKA! Hon vilade i ca fyra veckor tidigare i sommar och har bara varit i gång i ungefär två veckor. När vi satte igång henne gav vi oss f*n på att det skulle gå att rida ut på henne. Tidigare har hon slängt av mig så fort vi kommit längre hemifrån än 500 m. Men enträget har vi hållt på och rida ut nu, med ett stigläder runt halsen och balasen på rätta stället har det gått smärtfritt. Så idag lullade vi ut, hade bara tänk skritta men hon var så lugn så jag provade att trava. Hon var jätte gullig och travade så sakta och fint. Hon fick ett litet damp när vi var på väg hem, men halvvägs ner i dikten upptäckte hon att det inte var en bra idé så hon lugnade sig.

Har anmält oss till en tävling 23 augusti. Har inga förväntningar alls eftersom vi fortfarande inte ridit ett enda vettigt ridpass på ridbana och därmed ingen vettig ridning alls. Även om det går att rida ut så är det fortfarande mest fokus på att hålla henne på mattan och hålla sig själv kvar i sadeln. Ska rida tävlingen mest för att komma igång och sätta lite press på mig själv, annars kommer jag lulla runt i skogen till vi blir gråhåriga :).

Till middag i dag blev det en snabbrätt. Ugnsbakad potatis med rödlök och haricot vertes. Till det blev det förvälld sparris och marinerade quarnbitar. Mums!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0