Mår dåligt.

Har ont i huvudet, hostar och mår illa. Känns inte alls bra. Det tillsammans med att vi ska äta middag hos svärmor gör att det inte blir någon ridning idag heller. Imorgon hoppas vi däremot att det ska bli lite ridning och kanske till och med sadelprovning?

Igår kväll låg jag och försökte sova och det gick inte så bra. Det var väll främst jobbet som spökade (undra när jag kommer lära mig att inte ta med jobbet hem) men så började jag fundera lite på min hälsa. Så plötsligt slog det mig! Jag är ju allergisk mot aluminium och vad innehåller alumium? JO, vaccinet mot svininfluensan (H1N1). Hur man kan glömma en allergi kanske är svårt för er läsare att förstå. Men om ni vore allergisk mot så mycket som jag hade ni förstått... Jag är nu mera överflyttad från hud- och infektionsmottagningen till vårdcentralen (jag har snurrat runt på de flesta avdelningar och mottagningar känns det som) så jag får ta mig upp till vårdcentralen någon dag och se om de kan hjälpa mig. Kanske finns det någon annan variant av vaccinet utan aluminium?

För att förtydliga så har jag nedsatt immunförsvar samt astma (utöver allergierna) så därför bör jag vaccineras, annars är sannolikheten att smittas väldigt stor. Risken att smittas är ännnu större med tanke på mitt arbete. Så jag har lite att reda ut (utöver lite andra åkommor jag dragit på mig som troligen också borde utredas....).

Nåja, nu ska jag sluta klaga och börja kurera!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0