Snart natten (eller, det är natten).

Igår tog jag och Ella ett barbacka pass på ridbanan. Började skritta ut en lång runda men sen tyckte jag att vi behövde göra något mer konstruktivt. Blir mycket barbacka nu eftersom vi inte har någon sadel som ligger hundra på henne, hon har ändrat sig över ryggen. Förhoppningsvis blir det sadelköp i nästa vecka. Nåja, min rumpa tyckte det var så där att rida två barbacka pass på rad men det gick. Planen var att skritta och galopera eftersom hon har så förbannat stötig trav. Men hon bara bockade och sparkade när vi skulle fatta galopp så jag la ner den idén. Red massor med bakdelsvändingar vilka tyvärr blev sämre och sämre, De började riktigt bra men efter några stycken blir hon frågande och spänd. Gjorde ett par ovanligt fina ryggningar! Skänkelvikningar för vänster skänkel satt som en smäck. För höger skänkel var de inte riktigt lika bra för hon tog inte höger tygeln. Gick då in på en stooor volt och flyttade undan henne för högersknkeln till hon tog stödet och då fungerade även de skänkelvikningar väldigt bra. Efter ca 20 min var vi nöjda och skrittade av. Jg hade härligt med träningsvärk i rumpan och ryggen idag efter att ha sutiit och travat runt barbacka!

Ella, smidig som aldrig förr. Bilden tagen i våras.

Kvällen tillbringades hos Ida som fyllde 22! Vi hade väldigt trevligt och åkte senare in till krogen. Jag och Hugo åkte hem med bussen som går strax efter 12 och det var tur. Efter en flaska vin, fyra cider och ett par glas bål var jag ganska bra i gasen och behövde sova. Var hyffsat seg i morse men framåt lunch var det bara att trampa på gasen igen.

Moa, Ida och Diana. Bilden tagen på Hugos födelsedagsfest.

Har tillbringat eftermiddagen och kvällen tillsammans med min släkt på pappas sida. Grilling och poker stog på schemat som alltid när vi träffas (vilket vi gör två gånger om året). I vanlig ordning spelade jag också av grabbarna alla pengar och gick hem med en betydligt tyngre pengabörs. Jag vet inte hur jag bär mig åt men jag är en jävel på poker.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0