Hopphäst



Igår hoppatränade jag och Lyckis för Micke igen. Det gick jätte bra och vi gjorde övningar som verkligen var det jag och Lyckis behövde. Mycket lydnad och fokus på att hästen skulle sätta under sig. För första gången blev det också lite höjd på hinderna vilket enbart gjorde att lyckis hoppade bättre och började använda sin kropp. Vid 1 m sa jag stopp, är rädd för att skrämma henne. 

Idag är det dressyrträning. Nu är det Ellas tur att börja trimmas ordentligt vilket det verkligen är hög tid för eftersom årsdebuten är om tre veckor. Philippa som äger min gamla ponny ska träna med Lycka. Cherie (gamla ponnyn) är tyvärr sjuk men Lycka behöver ju motioneras så det kommer alltid något gott med det onda. Hoppas alles går bra. 

Bilden är från en ut av min och Lyckis första tävling 2007. Prisutdelning i LC, tjohoo. :)



 

Kommentarer
Postat av: FREJA LINDSKOG

Fin häst du har :)

2009-04-05 @ 21:43:51
URL: http://frejalindskog.webblogg.se/
Postat av: Kerstin

Tack! Ja, hon är väldigt söt min lilla plutta.

2009-04-06 @ 07:41:29
URL: http://bouncy.blogg.se/ny

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0