Underbara hästar (nästan alltid)

De senaste dagarna har hästarna bjudit på riktigt trevlig ridning även om Lycka igår busade med mig i närmare en timma innan alltid föll på sin plats och hon gick fantastiskt fint. Undrar var hon har lärt sig den fina bäriga, samlade förvända galoppen. Jag har i alla fall inte tränat det med henne så mycket... :)

I torsdags på hoppträningen var hon inte värd fullt så mycket, även då skulle det busas och plötsligt hade den lydiga dressyrhästen glömt var broms betyder...  Nåja, mot slutatet lugnade hon sig och hoppade riktigt trevligt.

Ella klipptes idag, det gick jätte bra tills dess att  jag skulle klippa benen. Då fick jag ett knä dängande i ansiktet. Jag morrade lite grann innan jag bestämde mig för att vänta med benen och ta dem med den lilla klippmaskinen (som jag inte hade med mig). När benen är färdigklippta är det bara manen som ska ryckas innan hon ser ut som en häst igen!

Jag köpte en nya digitalkamera i veckan. Har tagit kort på hästarna och lite annat men jag får inte kameran att göra som jag vill när jag så föra över bilderna till datorn så jag har gett upp.

Kommentarer
Postat av: Aramise

Å hade varit så kul se bilder ;) Ja de där dressyrhästarna de kan busa minsann :)

2009-03-12 @ 19:48:03
URL: http://aramise.bloggagratis.se
Postat av: Kerstin

Jag ska verkligen försöka få lite bilder i dagarna. Men den mesta ridningen sker ju i ridhus nu och bilderna blir inget roligt då :(.

Igår önskar jag att vi hade haft en filmkamera med när jag ock Lyckis briljerade på hoppträningen!

2009-03-13 @ 08:18:55
URL: http://bouncy.blogg.se/ny

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0