Nisse bus!

Där fick jag för att jag berättat om vilken otroligt snäll häst Nisse är ;). Idag skulle jag rida hemma hos T, eftersom det var både ljust och uppehåll så får man ju passa på. Hon har en ridbana i ett gammalt grustag men just i den instängslade delen är det väldigt tungt så vi beslutade oss för att vara på den stora delen som inte är instängslad för där är det inte lika tungt. Det tyckte Nisse var r-o-l-i-g-t och visade prov på sina busiga sidor. Jag tycker det är lite obehagligt när hästar jag inte känner håller på på det viset så efter att han hade busat omkring lite grann gick vi innanför stängslet. Då blev han med ens snäll! Galoppfattningarna var mycket bättre idag, ett par blev fel men det får jag ta på mig för han var inte riktigt i balans innan. Överlag var han givetvis bättre än sist men det var lite tungt för honom så när han hade blivit trött och vi började känna oss färdiga gick vi ut på den stora delen igen. Han var jätte fin och balanserad, travade men fint stöd på tygeln. Men självklart var han tvungen att busa igen och när jag sa åt honom att sluta dra åt höger reste han sig lite grann. Nåja - sista varvet var han duktig igen så vi nöjde oss!

I veckan väntar träning för Catrin igen för Nisse eftersom Ella fortfarande inte är igång. Vi ska också försöka hinna klippa honom innan dess för han blir ruskigt svettig!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0