Heldag på Flyinge!

I morse styrde ett glatt gäng hästentuiaster kosan mot skånelandet och Flyinge. Att åka till Flyinge är lite som att "komma hem" men i vetskapen om att man ändå inte alls är hemma... Det är nu fyra år sedan jag var hästskötare hos MJ vid breeders och det är minnen som finns kvar, även om det var en av de mest ansträngande veckorna i mitt liv! Arrangemanget har dock växt så det knakat sedan dess och det behövdes verkligen!

Tyvärr liknade Crafoordhallen mest en igloo där vi satt och frös medan vi såg 5-åringarnas andra kval. Vi såg en hel del trevliga hästar och ganska mycket trevlig ridning! Eftermiddagen spenderade vi i stora ridhuset (som var varmt!) och tittade med 6-åringarnas hoppning. Flera väldigt härliga hästar!

Två funderingar från dagen:
1. Jag var den enda personen på hela Flyinge som hade thermobyxor på mig. Jag frös som en gris, hur fasen klarade sig alla andra?

2- Varför gäller inte TR:s regler om anläggningsskiss och att publik och hästar ska hållas åtskilda under breeders? Det är väll betydligt större risk att det händer en olycka där än på en liten lokal dressyrtävling med 40 startande ekipage?

Nå väl. Shopping blev det också! Jag lyckades komma över ett Hubertus kandar som normalt sett kostar runt 1600 kr för 150 riksdaler! Helt vansinnigt. Det var i perfekt skick, inte en repa. Jag ska bara pimpa det med ett blingbling pannband så kommer det vara toppen! Drömmen är ju klart ett rundsytt Döbert, men jag känner att vi kanske ska vara befästa i MSV klasser innan ett sådant kommer på tal och det är en ganska lång väg dit...




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0