Lunchblogg igen

Det kanske är detta som ska till - att jag bloggar på luncherna. Jag går alltid hem och äter, tar bara fem minuter också är det skönt att komma från jobbet lite grann. Dessutom behöver ju katterna mat!

Igår var jag driftlig, tyckte jag i alla fall. Så här i efterhand så gjorde jag väll egentligen bara det som är skäligt :). På lunchen var jag på Olanders och skulle köpa en blomma (krukväxt), det slutade med tre. Typiskt mig. Men jag tycker det är fint och roligt, tyvärr har jag som många andra en bristande förmåga att hålla liv i dom. Pallrade mig iväg från jobbet vid 17.30, som planerat och åkte upp till lantmännen och köpte kattmat och kattsand till de små liven. Sedan ner till Ica för veckohandling vilket gick väldigt smidigt. Vi började med maten direkt när jag kom hem men grönsaksoppan var ändå inte färdig fören framåt 20.00 vilket främst har med att göra att vi gjorde århundradets största storkok och att vår spis är väldigt långsam... Hann med att städa och tvätta lite under tiden och sedan var det sängen.

Idag ska jag rida Häxan Surtant, i morse tvivlande jag dock starkt på att jag skulle orka. Känner ni också den där uppgivenheten varje morgon? Att man inte för hela världen kan förstå att man ska orka ta sig genom denna dagen också. Men så framåt förmiddagen känns allt okej och framåt eftermiddagen är man full med energi och kan inte förstå varför det känndes så tungt för bara några timmar sedan?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0