Mysigt och sånt

Jag vaknade vid nio idag - fy vad skönt! Gav mig nästan omedelbart ut till stallet. Det var ett par minusgrader och frost överallt. Igår var Ella riktigt knepig, tror det har med brunsten att göra så vi red inte alls länge. Idag var det inget alternativ att vara på ridbanan eftersom det var fruset. Istället moffade vi på oss kläder och gav oss ut skogen. Helt underbart var det med solen som sken och riktigt vintrigt omkring oss! Ella skrittade på och känndes väldigt glad och nöjd. Hon var inte äcklig alls utan verkade trivas som fisken i vattnet! Vi skrittade e skogsrunda som tar ungefär 45 min. Sedan fick hon komma ut i hagen igen och jag begav mig hem för att värma mina fötter. Imorgon ska hon klippas igen och så åker vi nog till ridhuset.

Eftermiddagen har spenderats i trädgården där buskar och växter har klippts ner och löv räfsats upp. Nu är det lördagkväll och jag ska hoppa in i duschen för att piffa upp mig lite inför lördagenkvällens bravader!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0