Tävlingsplaneringen

Som ni vet ska vi tävla LB:2 och LB:3 på lördag. Hade mer än gärna ridit LA:3 och LA:4 men ibland går det inte att hinna med allting så det får bli på detta viset (nu i efterhand så visade det sig att de la LA:3 på förmiddagen också, morr!). Eftersom odjuret behöver tävla så mycket som möjligt har jag också anmält mig till LB:0 8/11 i Värnamo. Om det skulle råka gå helt fantastiskt bra i Hermanstorp kommer jag stryka mig från Värnamo, är så innerligt trött på att rida LB och LB:0 måste ju vara djävulens gåva till dressyrryttaren....

Nåja, den sista tävlingen på året blir Ängelholm men jag har ännu inte kunnat bestämma mig för vilka klasser jag ska rida. På lördagen är det LB:2 och LB:3, som sagt, jag är innerligt trött på att rida LB. På söndagen är det LA:3, LA:6 och två MSV. LA:3 rider jag mer än gärna, men sen då? Som jag ser det finns det tre alternativ jag har att välja på utifrån hur hästen går på de tidigare tävlingarna och hur hon går på träning:

1. Rida LB:2 och LB:3 på lördagen.
2. Rida enbart LA:3 på söndagen.
3. Rida LA:3 och LA:6 på söndagen. Vilket i så fall innebär att jag får träna som en dåre och ändå räkna med ett högst medelmåttigt resultat.

Jag rider helst två klasser på en dag, både jag och Ella behöver det. Hmmm. Jag får väll börja med att tävla på lördag så kan jag fortsätta fundera efter det... Hur tycker ni jag ska göra?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0