Jaha, nu var det över för den här gången.

Suck, pust, stön. Det gick väll ungefär som väntat. Inför första klassen (LB:1)var hon faktiskt ganska fin, lite spänd över ryggen men var lydig och välvillig. Tills vi kom till collectingring när helvetet bröt lös. Hon totalt kopplade isär och låste sig, lyssnade inte för fem öre. Sen blev det ännu värre inne på banan, fick allt från 2 till 8 i betyg vilket förklarar det mesta och slutresultatet blev 59%. Fick kommentaren "passa så det inte bli ökad trav" i mellantraven, det tyckte jag var roligt!

Med första ritten i bagaget kom jag tillbaka till framridningen och planerade att få loss henne över ryggen så hon hängde ihop så jag sedan skullle kunna påverka henne inne på banan. Hon gav mig fingret, big time. Hon försökte kasta av mig ordentligt två gånger. Första gången blev hon arg när hon inte fick av mig så hon nockade mig så jag fick näsblod. Jag kunde inte göra mycket alls utan gav mig med att sitta helt still och hoppas att hon skulle sluta dumma sig. Med tanke på detta är jag nöjd med LA:1. Hon var självklart väldigt spänd och hög/öppen i formen samt att vägarna inte blev speciellt bra eftersom jag tidvis bara åkte med. I galoppen kunde jag dock påverka henne ganska bra och då fick vi några 7:or (tror jag fick någon sjua i travdelen också...). När vi kommit fram i galopp det vill säga för i fattningen kom ett ordenligt Ella-damp som gav betyg 3 (tre). Fick knappt 59%. Domaren skrev att hästen var för spänd men när hon slappnar av visar vi hög kvalité. Så det var ju skojigt i allt elände. Fick en 6:a på ryggningen också, det var roligt med tanke på hur lång tid det tagit för att få hästen att fatta.

Så i allt elände slutade dagen i alla fall bättre än den började. Ella fick många klappar eftersom hon var duktig i galopprogrammet i LA:n och en ordentlig dusch innan hon fick komma ut i hagen! Den absoluta bästa stunden på dagen, om ni frågar henne.

Nu har jag kommit hem, ätit lunch, tvättat mina blodiga kläder och sitter nu och håller på att färga håret. Jag ska försöka sova lite nu i eftermiddag med tanke på att jag varit uppe sedan 04.30. Kanske skriver mer sen ikväll. Merja som var med tog en hel del bilder så det kanske kommer några här på bloggen framöver!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0