Nere på jorden igen.

I söndags var jag och Nisse i Falkenberg och tränade för Stefan Jansson. Efter fredagens helt sjukt roliga pass kom vi ner på jorden igen - med besked. Nisse tog resan och den nya anläggningen med ro, han var lite väl cool till och med. Om det var anspänning som yttrade sig i att han "stängde av" eller en helt katastrofal dagsform kan man väll bara gissa men vi var absolut inte i form.
Vi fick i vilket fall som helst träna på lättheten och att han inte ska vara tung i handen, i traven fungerade det ganska bra men spänsten och schwunget lyste med sin frånvaro. Vi började med skritt och travövergångar och sedan red vi små tempoväxlingar i trav. I galoppen blev det pannkaka, troligen var han redan trött för han protesterade faktiskt lite grann. Av någon anledning kom jag inte ner i sadeln och kunde hålla emot med sätet vilket är en förutsättning för att hålla ihop den stora hästen. Så resultatet blev en bit under vad vi presterat tidigare. Positivt var i alla fall att Stefan var inne på precis samma spår som Catrin och mig så det var ju inget nytt.

Imorgon är det dags för ett nytt rejält pass i ridhuset och vi hoppas då att vi ska komma igen. På fredag är det träning för Catrin igen och förhoppningsvis har Amerigon (alto) kommit (och passar) så vi har något trevligt att rida i. Om Amerigon inte skulle passa så tror jag T bryter ihop.
Följande sadlar har provats och ratats (som jag kommer ihåg);
Spalding
Jacson
Butet
Prestige D1
Anky
Jaguar
Globus Tekna
Childeric (ett par olika)
Equipe Hybrid
Amerigo Cortina

Kommentarer
Postat av: T's sambo

Du skulle bara veta hur många sadlar det har flugits genom sverige till och från oss :)



Kanske skulle satsa på att starta en budfirma!!! ;)

2010-02-15 @ 10:11:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0