Hey, vad händer??!!

Blogg.se har fått sig en helt ny look och jag sätter morgonkaffet i halsen. Inte fullt lika illa som igår dock. Jag hade fått en beställning på et svärmorstunga i röd kruka så jag traskade till blomsterhandlaren efter jobbet... I årtiondets hitintills (haha) värsta snöstorm. Egentligen var det nog inte sååå farligt, men jag gick genom samhället i gympabojjor (som faktiskt är att föredra framför högklackat...), bärande på en Svärmorstunga (anledningen till just denna fula blomma är att de är helt omöjliga att ta dö på), med snön inyrandes i ansiktet och till och den lyckas till och med fara under min lugg så ögonen sprutar på mig. Till råga på allt hamnar jag bakom en mycket långsam man som mer spatserar än småspringer och just då kändes inte omkörning som ett alternativ eftersom jag då måste gå över i cykelfilen och cyklisterna verkade inte ha så bra koll i all snö.

Det gäller att börja halsa detta kaffe om jag ska få någon skottning gjord innan jobbet. Yr.no meddelar att det inte kommer snöa idag vilket jag är tacksam över, för kommer det ännu mer får vi svårt att ta oss upp för backarna imorgon när Nisse står i släpet, taggad inför träning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0