OS Funderingar

Detta Förbannade OS

Jag kanske är grinig, vad fan vet jag. Men jag blir så trött. Vanliga, hederliga, totalt dödliga människor som i det vanliga civila livet är fullkomligt ointreserade av sport förvandlas plötsligt till galna sportfanatiker. Sporten följs ständigt och alla jublar över de svenska framgångarna, men vägrar kännas vid förlusterna. Sverige vinner men de förlorar. Så är det. Morr.

Så i eftermiddags, när jag i brist på annat slår på TV:n och till min brist på förvåning så sänds det givetvis från OS. Damhockey. Jaha, jag sätter mig med katten i knät tittar, för jag vill inte verka trångsynt. Totalt ointresant, så förbannat tråkigt. Men visst, jag erkänner, klart jag drog lite på smilbanden när de vann. (Och ja, tom jag förstår att målvakten är mycket bra) Men och? Jag, en vanlig människa bytar sedan kanal och tittar på något bättre, medan resten av Sveriges befolkning ojar sig över detta hela kvällen. Jag ojar mig endast för uppståndelsen. kanske slöseri på ojeri, men va fan.

Nåja, jag kan inte rada upp Sveriges framgångar, eller förluster eftersom jag kanske är den minst insatta människan i Sverige. Så jag tänker inte försöka. Men varför blir allting plötsligt så intresant? visst, de tävlar för Sverige, men det är ju knappast så att majoriteten av oss känner dem. Jag har ingen relation till dem. Att de har samma nationalitet som mig ser jag mer som en slump än något att vara stolt över. Spela roll!

Jag tänker inte älta detta längre, det är säkert ändå ingen som förstår mig. Men till slut vill jag bara säga; Jag hoppas det kommer sändas lika mycket från VM i Sveriges näst största sport i sommar som det görs nu - ridsporten. För det är i alla fall jag intreserad av.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback