Ihärdigt regnande

Ja vad säger man när regnmätaren svämmat över för länge sedan, gummistövlarna inte räcker för att hålla fötterna torra och kepsen börjar slokna? Regn. Jag börjar fundera på hur mycket regn det egentligen har kommit, hur mycket det är möjligt att det kan komma och när detta ska sluta? Kommer det inte komma någon snö till vintern nu?

Jag ägnade större delen av gårddagen ute i regnet, satte staket och gick med röjsåget. Det tog största delen av min dag. Idag vart jag på sjukhuset och tog sprutor, smärta. Sen har jag shoppat lite martingal till vild djuret och 110 kg kraftfoder. Nu jäklar ska ingen vara smal framöver.

En sak har jag funderat på idag. VARFÖR tvättar sig katter så mycket? Och inte hundar menar jag? Var i ligger skillnaden? Hur är de funtade? Och beror hastiga dödsfall på katter som fått fästingmedel för hundar på att de slickar i sig det? Eller inte? Och varför dör de då utav sig?

Har även haft ganska mycket tankar till mobiltelefon oc bilkörning men det tar vi en annan gång.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback