Tyskar är märkliga

Okej. Nu har jag tänkt på två saker här. För det första, tyskar använder ju inte bärkassar när de handlar. De har antingen med sina exemplariska backar som verkligen är en exeptionell uppfinning, eller så bara plockar de ner allting i vagnen igen. Sedan antar jag att de tar vagnen och plockar in allting i bilen, vara för vara. men då har jag två frågor? Hur gör de när de inte kör bil? Och; hur gör de när de kommer hem och ska bär varorna från bilen in till huset? Springer de fram och tillbaka som en skållad råtta då? För annars hade det väll varit lika bra att packa ner det i butiken. Annars gillar jag alltså tyskarnas tänk, man ska inte slösa rsursen på plastkassar.

Sen har jag tänkt på en sak till som ni enbart kommer förstå om ni läst lite på mjölkpaketen på sistone. För en vecka eller två (kanske fortfarande) så fanns typ överlevnadstips på mjölkpaketet. Bla. så hade et ett bra tips om hur man kan ta en nål eller liknande och lägga på en blank yta smörjd med vaselin eller lypsyl eller liknande, då ska nålen tydligen peka ut norr och söder. Men då undrar jag? Hur i helsike ska man då veta vilket som är norr och vilket är söder? Är det inte bättre att lära folk om myrstackar och tickor och sådant då. och inte en jäkla nål....

Annars lullar livet mest på. Ligger i valet och kvalet just nu mellan att börja leva eller börja dö. Det lutar åt det sistnämnda just nu, men jag jobbar på att vända trenden.

Hästen går bra. Pernilla plågar oss en del i mellan åt, vilket kan behövas eftersom vi är så slappa. Men hon (Lycka) kämpar på väl, igår var vi ute och intervalltränade med Kerstin och Polo, det var kul sa hästen, busig. Idag skrev vi alla papper på Albin som nu mera heter Elijah. Så nu är han MIN MIN MIN. :)

Over and out

Kommentarer
Postat av: Sofia

De kanske tar med egna påsar? Som vi faktiskt börjat göra i Sverige :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback