Hästeri

Igår fick Ellis gå en runda på banan. Jag försökte ge mig ut en runda i skogen på henne men när vi skulle gå över en stock sm legat över stigen sedan tidernas begynnelse så började jag frundera på att vända hem eftersom hon studsade, försökte vända och hoppade rundor bara för att hon inte ville kliva upp stocken. Efter ett par minuters stegrande gick hon vidare som ingenting. Tre minuter senare, helt utan anledning ställde hon sig och gjorde en capriole direkt efter, jag var otroligt lycklig över att jag hade min halsring att grabba tag i annars hade jag haft ont idag.

Vi vände hem efter det och red lite på ridbanan. Ett kort pass eftersom jag fortfarande inte är på topp. Jag började arbeta på åttvolt och lade sedan krutet på galoppfattningar. I slutet gjorde vi ett par skänkelvikningar och lite förvänd galopp. Hon var väldigt fint men springer fortfarande iväg.

+LA rörelserna sitter tekniskt.
-Måste förbättra bärighet

Lyckis gick en kort runda i skogen idag. Hon har inte ridits på nästan två veckor så vi skrittade mest och red några skänkelvikningar ch ryggningar. Gjord tre trav övergångar och sedan var vi nöjda.

+Hon vill otroligt mycket
+Hon är lite väl taggad och busig

______________
För övrigt godkändes jag idag på den näst sista uppgiften under min utbildning. Vi hade samtalsträning och filmades och jag var helt makalöst bra! ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0