Jahaja, man ska sluta köra bil men fortsätta äta kött.

Alla i min omgivning vet att jag tror att hela växthuseffekten är en bluff. Vilket jag faktiskt står för. Ett stort antal makthavare tjänar multum på att vi blir rädda för växthuseffekten. Först kom galna kosjukan, sen kom oljebristen sen kom fågelsjukan. Dessa fenomen skulle bli vår undergång. Handen på hjärtat, hur ofta oroar du dig för oljebristen eller fågelsjukan. Nä, precis. Men då gjorde vi det allihopa.

Att klimatet sedan jordens begynnelse har förändrats och växlat är fakta. Men att vi nu helt enkelt skulle vara på gång mot ett tropsikt klimat här i norden, endast på grund av att det är naturens gång, kan ingen tro. Det gör mig frustrerad. 

Ännu mer frustrerad blir jag när transporterna pekas ut att vara den största miljöboven, för ja, skadar miljön gör det säkert , men inte till den grad makthavare vill få oss att tro.  Men köttproduktionen för i helvete då? jag tror jag var 11 år första gången jag läste att köttproduktion var en lika stor miljöbov som bilkörning, men i media har inget hörts. Tills nu.

"Transporterna har länge pekats ut som den stora växthusboven. Nya rön pekar på att boskapsuppfödning för köttproduktion är än värre skadefaktor för klimatet. FN:s livsmedelsorgan FAO har släppt en rapport som visar på boskapsuppfödningens miljöeffekter, inklusive dess påverkan på klimatet." Citat från Björn Åslund, http://klimatfakta.com/2006/12/20/biffen-%E2%80%94-varsta-utslappsratten/

Men jippie. Nu kom det. det som den lilla bonnjäntan på tubgatan 14 vetat i 10 år. Jag blir så frustrerad.

Nu ska jag köra bil till stallet och ikväll ska jag äta en vegetarisk middag som jag alltid gör.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0