Kerstins favorit idioti nr 1.

Ja, okej. Nu har jag tänkt tillräckligt länge på saker som irriterar mig fruktansvärt mycket. Det kan ju tyckas vara nog så, men det tar ju för mycket energi för att vara till någon nytta. Därför har jag nu beslutat att varje dag nämna ett utav mina stora irritationsmoment.

Idag; det fruktansvärt idiotiska i att det används 6 LITER rent jävla drickbart vatten varje gång man spolar i toaletten.

I ärlighetens namn; hur många utav er tycker att det hade känts sämre/värre/äckligare att (sorterat i den ordning jag upplever är vanligast);

1. kissa
2. bajsa
3. rengöra
4. kräkas
5. spola ner guldfiskar (ja, vad vet jag???)

..... om man istället hade spolat toaletten med "begagnat vatten". T ex det vatten som tvätta händerna i eller diskat i.  Vem kom på den galna idén att använda samma kvalité på det vatten vi spolar ner bajs med som vi dricker?

Jag kan dra en liten lättnads suck eftersom man nu kan välja detta alternativ när man bygger nytt hus. Jag vet inte om det är dyrare och jag vet inte om det går att åtgärda i redan byggda hus, något jag troligen ska ta reda på.... Går detta läggs definitivt ännu ett projekt till på "att göra på tubgatan 14 - listan".


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0