Tysklandsresa på glid

I fredags var jag på fötterna igen efter att migränen lagt sig. På kvällen kom syrran  och vi grillade, åt till vi mådde illa och somnade gott.

På lördag morgon (natt?) ringde klockan 03.15. Efter att ha fått in Rickard och Sebastian i bilen som för övrigt kom direkt till oss från en fest och inte sovit något alls plockade vi upp syrran och styrde kosingen mot tyskland. Första höjdpunkten kom på Jet utanför Halmstad när jag skulle tanka. Efter ungefär åtta försök kom jag äntligen till rätt pump med rätt sida av bilen. Tur att det var mitt i natten och att det inte var fler som såg oss. Andra höjdpunkter var en viss pojkvän som försökte beställa biljett till Rostock i stället för Puttgarden innan vi andra grep in och undrade om han inte var fel ute.
Sebastian sov hela vägen ner och vi skrattade så vi kiknade när han helt plötsligt vaknade till och högt otydligt utbrast "obalans" för att sekunden senare sova igen.
En vrång man i en BMW trängde sig före oss i kön till färgan i Rödby och vi planerade aktioner som både innehöll att repa hans biltak och att förse honom med punktering. Vi tappade sedan bort honom. Osis. Annars drar man lite på smilbanden när jag skulle försöka göra en U-sväng på en utav Tysklands mest trafikerade vägar, står på en busshållplats med bil och släp och slår i huvudet i bilrutan när jag ska vända mig om, glömde visst att rutan var uppe. Det slutade med att vi åkte ytterligare en mil innan vi vände. Fruktansvärt dåligt skyltat i Tyskland.
Vi kom i alla fall hem klockan 23.00 och började sortera öl och vin på gräsmattan. Ett par glasvin sedan sängen.

Idag har det varit lungt, red båda hästarna. Efter effektiv framridning med närmare 60 övergångar släppte Ella. Tränade mycket galopp, bakdelsvändningar och öka minska volt. Lite skänkelvikning och galoppfattningar från skritt fick vi också in. Gjorde mycket fina övergångar mellan framdelsvändningar till bakdelsvändning. Fantastisk häst, bara två bockrundor idag.
Lyckis fick galopera av sig i skogen för att gå en pass på banan imorgon.

Over and out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0