Barack Obama

Jag antar att det vore på plats med ett par intelligenta rader om USA:a nya president Barack Obama. Tyvärr så är jag pinsamt oinsatt i detta val som med högsta sannolikhet påverkar Sveriges framtid avsevärt.

Jag tycker mest det är fruktansvärt jobbigt att det på planeten Tellus, år 2009, anses vara "stort"  att världens mäktigaste nation får en svart president. Jag har förstått att USA är ett förhållande vis rasistiskt land. Men blir det bättre av allt ojande över den svarta nyvalda presidenten? Borde det inte, i andra mindre rasistiska länder, vara helt oviktigt var kandidaterna har för hudfärg?

Jag hoppas innerligt att Obama, oavsett hudfärg, lyckas styra upp det kaos Bush lämnat efter sig och kanske göra vår värld till en lite bättre plats att leva på, även för oss Svenskar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0