Löneförhandling

Jag har haft min första löneförhandling. Jag har aldrig riktigt förstått vad som är problemet med dessa, det verkar finnas en allmän skräck för att berätta vad man tycker att man är värd? Jag var egentligen inte alls förbered men har ju funderat lite på det tidigare.

Jag motiverade hur jag tänkte, jämförde med andras löner, ett års erfarenhet, ingen inskolningstid, inflation. La ett förslag och det fick jag. Tanken slog mig att jag kanske la mig lite för lågt. Men enligt säkra källor fick jag lite mer än snittlönen i landet för det tjänst jag får. Så, odramatiskt värre helt enkelt.

I och med detta inlägg har jag ju även avslöjat att jag har en heltidtjänst på g. Inget är skrivet ännu men med löneförhandling så är man ju en bra bit på väg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0