Trimmad pansarvagn

Idag tog jag och Lycka en ny runda i skogen. Skrittade ner till travbanan där vi travade ett par korta sträckor och gjorde ett par ryggningar innan vi skrittade hem igen. På hemvägen tänkte jag att vi skulle rida off-road för att träna ryggen lite. En tät granskog färdig att avverkas vilken minut som helst, normala hästar hade försiktigt tagit sig fram genom att lyfta på benen och se var de går. Inte min. Hon löser det på fart. En hutlös hastighet över stock och sten, sicksackande mellan träd, med mig proande och dragandes i tyglarna. Trodde vi skulle ha ihjäl oss. Nästa gång tar vi på benskydd och tar off-road biten på väg bort från stallet innan vi travat någonting.

Hon passade även på att rymma från mig när jag skulle släppa ner henne i padocken. Hon gillar det verkligen inte utan trivs bättre i sin lilla sjukhage trots att hon har sällskap av russen som står på lösdrift jämte padocken. Men för hennes fysiska välbefinnande får hon går där och skrota ett par timmar om dagen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0