Det verkligen öser ner!



Regn alltså. Helt fruktansvärt, snart sköljs vi bort. Hoppas det slutar regna och att vi får en fin höst, speciellt september måste vara soligt (någon fyller år då...). Katterna har utvandrat och är ute i regnet, tycker de borde vilja vara inne men icke då...

Igår städade vi här hemma, alltid lika svårt att ta sig för men lika skönt när det är gjort. Efter ett par timmar tyckte jag att jag hade gjort mitt och lämnade David hemma med dammsugaren, vilken grabb man har! Så åkte jag och red. Ella var på ett riktigt riktigt skit humör. Någon gång i månaden får hon för sig att man inte får ta henne i hage. Då är det lfullkomligt omöjligt. Hon springer bara runt och brallar och sparkar. Fick överlista henne med att ta ut Cessan ur hagen och sen vänta ut henne en stund till hon tröttnade och ville följa med kompis.
Väl i stallet var hon som vanligt igen och vi gav oss så småning om ut i skogen. Hon var jätte snäll i början, till och med lite seg så jag vågade galopera. Tyvärr hostade hon väldigt mycket så vi skrittade mest, verkar som damen börjar bli förkyld. Hästarna går fortfarande ute på nätterna och nu har ju temperaturen sjunkit samtidigt som det bara regnar mer och mer. När vi kom hem torkade jag henne och la på henne ett regntäcke. Hoppas det hjälper och att hon piggar på sig.
Igår kväll var det lite vänner här och vi fördrev tiden med att spela poker och riva vårt "garage". Halva garaget ligger nu kvar där det stod från början och den andra halvan ligger på gräsmattan. Det är dagens stora projekt att riva färdigt det, om det nu kan sluta regna.

Bild från våren -08.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0