Hemma och ridit

Jag har faktiskt kommit hem från Stockholm även om inte det heller var helt smärtfritt. Det visade sig också att det var arrangören till kursen som krabblat med min anmälan, så jag inte anklagar någon annan! Det var verkligen jätte skönt att vara hemma igen.

Idag red jag äntligen igen! Nästan en vecka sedan sist, har kliat i varenda kroppsdel. Ella hostade en del när jag red förra helgen så hon har fått ta det lugnt i några dagar och har haft täcke när det regnat mycket. Hon var ändå väldigt pigg och känndes bra i kroppen! Annars kan hon vara pigg, vild och stel i kroppen efter att ha tagit det lugnt. Red barbacka, har fått nojja på hoppsadeln och vill inte rida med den i onödan. Det gör ju lite ont i rumpan att rida barbacka men när jag paddar upp med både schabrak och fårskinnspad så går det :).

Skrittade ut en liten sväng i vanlig ordning innan vi red ner på ridbanan (rider bara ut i skritt barbacka än så länge...). Började gymnastisera med halter och framdelsvändningar på en gång, sedan gjorde vi lite skritt/trav övergångar och ryggningar och efter hand red jag lite länger streckor i trav (vilket innebär ca ett halvt varv) varvat med övergångar och volter. Därefter red jag en av mina favoritövningar;
Vända upp på medellinjen i trav och rida skänelvikning för exempelvis höger skänkel, strax innan man kommer ut till spåret fattar man galopp i sidförflyttningen och rider rakt fram. Fungerar väldigt bra på Ella! Hon var jätte fin i galoppen i dag och vi gjorde många galoppfattningar och kände lite grann på den förvända galoppen som fortfarande är lite spänd men väldigt stadig. Sedan tog vi ytterligare lite travarbete där jag bad om mer tryck och aktivitet, hade lite svårt att hänga med i allt skump så vi avslutade ganska snart.

Nöjd med hästen insatser idag och för ovanlighetens skull tycker jag faktiskt att jag red helt okej själv också. Imorgon blir det nog lite lull i skogen!

Kommentarer
Postat av: Ida

Hej! Ledig måndag och tisdag! :) DÅ???

2009-08-22 @ 10:06:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0