Huvudvärk men glad ändå

Idag har det verkligen varit lördag. Vi började förvisso morgonen med att åka till soptippen med det som tidigare var ett garage. Vi behövde bara åka två rundor, bra med stor hästtransport! Apråpå hästtransport är vi sugna på att köpa en b-kortslastbil att ha som crossbudss och hästtransport. Det måste ju gå att lösa så man kan använda det till både och men samtidigt vara funktionellt och inte minst säkert! Det är dock inte prioritet ett just nu, det är mycket pengar som ska läggas på huset först...

Red en tur idag också. Tänkte rida en kort runda i skogen men la på hoppsadeln ändå för jag ville trava och galopera ordentligt. Kändes faktiskt helt okej med hoppsadeln idag, det är nog bara jag som är töntig. När jag hade skrittat en stund och funderat på uppläget av träningen överlag beslutade jag mig för att rida lite grann på en äng, ville checka av traven och försöka få den bättre än igår. Valde dock fel äng för precis jämte går fyra unghästar på bete och de höll full rulle som givetvis gjorde Ella ännu mer spänd och disträ än vad hon normalt är när man är ute från ridbanan. Lyckades i allafall få lite uträttat, men jag red dålligt och hon var orolig i formen. Lyckades i alla fall samla henne otroligt mycket i galoppen och då var nedsaktningarna till skritt fina. Traven var helt ok när jag lyckades hålla ordning på allting.


Ella och Lycka gymnastiserade i våras.

Nu är det lördagkväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0