Jag överlevde!

Tänkte bara konstatera att jag överlevde dagens övningar som bestod av "att ta sig över bommar". Red ut en runda först, hon var matt i kroppen så gårdagen gjorde nog lite nytta i alla fall. Kunde till och med ställa mig upp och ösa på i galoppen! Kors i taktet, det har aldrig hänt tidigare. Gick sedan ner i padocken där jag lagt ut tre markbommar i galopp som vi galoperade över efter att ha värmt upp lite mer i trav och galopp. Hästen vaknade till och tyckte det var roligt! Hoppade sedan ett litet kryss några gånger för att sedan bygga upp det till en studs. Kom lite tokigt in några gånger med det brydde hon sig inte om. Sedan bytte vi studsen mot en "sex och enhalva". Alltså kryss in, ett galoppsprång och en oxer. Första gången överhoppade hon sig kolosalt, tyckte nog vi var onödiga som bytte övning! Därefter följde två språng där jag satt och smyghöll. Sedan äntligen släppte jag på handen och då hoppade hon jätte fint. Josse var väldigt nöjd och tyckte vi verkligen gjort ett bra jobb. Hästen tyckte det var jätte roligt och brallade en hel del efter hinderna. Nu ska vi se till att hon får hoppa ordentligt fram över, antingen med mig eller Josse.

Det kanske kan anses lite märkligt att jag fånar mig så angående att hoppa den här hästen. Men då ska det tilläggas att hon orskade sju frakturer, en hjärnskakning och flera utslagna tänder på en tjej för två år sedan, just vid ett hopp-pass.

Kommentarer
Postat av: IDAPIDA

Du, tisdag, i morrn, låter kanon!! :D Bara hör av dig. kram

2009-08-24 @ 08:27:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0