Även solen har sina mörka fläckor

eller hur är det man brukar säga?

Jag red Nisse igår. I Jacson sadeln. Det gick inte alls. Vi hade sällskap av både Kenita och Ella som gick i varsin hage på varsin sida av padocken. Dessutom longerade M Cessan samtidigt. Det är ju sådant vi behöver träna på. Dock gick det inte så bra när Nisse bara balanstravade och for runt som en skållad råtta utan att vilja lyssna på mig överhuvudtaget. Lägg till denna förbaskade sadel som motarbetade mig totalt och jag kom inte till ridning alls.

Usch. Skulle väll bara struntat i det antar jag. Men det är lätt att vara efterklok. Ett pluss blev det i alla fall och det var galoppfattningarna i höger varv som fungerade betydligt bättre än innan. I övrigt var passet relativt tomt på ljusa stunder. T filmade ganska mycket men det är inget jag kommer delge er. (Utom möjligen i underhållande syfte ;)).


Nåja. Idag har vi varit på julbord med jobbet. Trevligt, trevligt! Blev dock otroligt irriterad eftersom de missat att jag beställt vegetariskt. Självklart blir det så... Men där fanns nog med mat till mig ändå, speciellt grönkålen så klart!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0