Förvirrad? Nähä?

Alltså. Vi beställde nya fönster för ett tag sedan och de ska levereras i februari som det låter just nu. I samband med att vi beställde fönsterna såg vi givetvis över det ekonomiska för att vidta de åtgärder som krävs (låter väldigt seriöst, eller hur?).  Allt var frid och fröjd och det var ordning på torpet. Så för ett tag sedan sitter jag och tittat på ett bankuttdrag och kan för hela min värld inte få det att gå ihop. Jag ringer i ren panik till min pappa (som hjälper mig hålla ordning på det ekonomiska, inte betala) och förklarar att vi måste räknat fel på typ 50000. Det här går ALDRIG ihop, vad ska vi göra?????. Min far, som är en väldigt lugn och tålmodig människa förklarade att "det löser sig" så som bara han kan. Inga krusiduller, inga förklaringar utan bara "det löser sig". Ett par dagar senare ringer han och frågar om jag har sammanställningen vi gjorde när vi beställde fösterna, det har jag ju givetvis inte varpå min far börjar låta lite... fundersam. Paniken inne i mig sprider sig.

Så idag satt jag tittade på lite bankpapper när jag plötsligt bläddrade fram till ett utdrag där det fanns med en fond jag inte sett innan. Glatt ringde jag upp min pappa och förklarade att jag hade missat denna fond och inte räknat med den... Problem solved. Pappa har alltid rätt. Attans. Han flabbar och säger att jag inte ska stirra på det viset, för, "det löser ju sig".

Jag är alltså så förvirrad att jag tappar bort en fond som jag inte ens fattat att jag har... Alzheimers någon?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0