Helgen som snart gått

Igår red jag Lyckisen i ridhuset - igen. Det var länge sedan jag var så här motiverad! Hon var om möjligt ännu bätte vid detta pass. Speciellt galoppfattningarna var av en ny kvalité men även hela galopparbetet. Traven arbetade jag inte så mycket med fören på slutet. Hon är mycket lättare att rida i trav efter galoppen!

Lördagkvällen tillbringade vi först hemma hos Davids föräldrar där vi åt en oförskämt god middag, sedan avslutades kvällen hemma med ett tiotal vänne, god dricka, sällskapsspel och youtube-filmer. Fast det låter mer städat än det var inser jag.... Idag vaknade jag ganska tidigt och låg och lyssnade på ljudbok i en timma eller två (Stieg Larssons Flickan som lekte med elden). Sedan gick jag upp och då började det bli fart på alla andra människor som låg och sov lite överallt i huset.

Nu i eftermiddag red jag en runda i skogen på Lyckis. Fy vad hon behövde det! Hon var riktigt taggad och pigg, energin sprutade!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0