En wow-frus bekännelser

När jag och David flyttade ihop var det jävla World of warcraft spelande från hans sida. Eftersom jag spenderar ett par timmar om dagen i stallet kunde jag inte gärna be honom låta bli. Eftersom jag också gnällde på honom att han inte ens försökte dela mitt hästintresse kunde jag inte gärna ta fullt avstånd från wow-världen heller (Vissa principer borde jag hoppat över... ). Så en dag övertygade jag honom helt enkelt att skapa en karaktär till mig på hans konto för att jag skulle få prova. Han lärde mig grunderna och jag spelade kanske i en timma den kvällen. Sen var jag fast. Jag vet att jag aldrig kommer bli bra och den vackra dagen jag blir lvl 80 kommer jag inte våga spela några instanser med grabbarna i alla fall. Jag vill helst fortfarande inte sätta några talentspoints utan sambon och frågar honom ideligen vilka shoulders jag ska ha på mig eller vilket vapen som är bäst. Jag ör helt enkelt jädrigt lost, men roligt är det.  

Men jag har ju ändå funderat på det här spelet. Jag VET att det är fiktivt och påhittat och allting. Men VEM kommer på idén att min gnome ska rida omkring på en mekanisk struts? Hur gick detta till och vad är historien kring det? Vet någon får man gärna berätta, för jag fattar ingenting.

Jag fattar inte heller vem som kom idén att dinosaurier springer omkring med recept mitt ute i djungeln? Om ett troll hade gjort det kanske det finns någon logik, men en raptor? I och för sig är det nog rubbat att det finns dinosaurier överhuvudtaget, men någon slags fantasi bygger ju hela spelet på så det får jag nog acceptera.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0