Snön är borta :(

När jag vaknade i morse blev jag lite sur på vädret. Jag älskar snön och fullkomligt hatar när den försvinner, detta blöta, hala, hårda förbannade jävla vädret gör mig till en riktig argbigga. Inte går det att rida någonstans heller, padocken är för hård, ängarna är för håra, i skogen är det halt. Skrittade ut en runda på Lyckas och gymnastiserade så gått vi kunde. Hon är riktigt taggad så nu hoppas vi att hon får vara frisk.

Eftersom Lycka för tillfället är frisk så är givetvis en annan halt. Det är lagen om allts jävlighet som gör att Ella just nu står skadad. Förhoppningsvis bara en hovböld men det kan lika gärna vara något annat. J har diskuterat med både hovslagare, djursjukvårdare och veteinär så vi ska avvakta till på måndag i alla fall. Tycker synd om henne, hon har så ont :(.

Imorgon hoppas jag att padocken har tinat så vi kan arbeta med lite bommar, jag och Lyckis!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0