Det här med att studera...

Jag är så innerligt lycklig över att jag är färdig med skolan. Slippa leva på existensminimum, jobba kvällar och helger, sitta och skriva hemska uppsatser och PM, ha ständigt dåligt samvete för man inte pluggar tillräckligt och inte minst den hemska ångesten inför varje tenta/seminarium. När jag tog examen i januari så trodde jag att jag skulle gå tillbaka till skolbänken någondag, idag är jag inte alls lika övertygad. Möjligheten finns ju, men fy vad man har det bra nu!

Jag tänker ibland att jag skulle vilja bli:
*Marinbiolog
*Aktiemäklare
*KBT-terapeut
*Försäljare

Då kan man ju tycka att jag är fel på det... Men inte då! Jag trivs ypperligt med mitt arbete men jag känner mig själv tillräckligt bra för att veta att jag troligen är uttråkad efter tio år. Då är det ju tur att jag har valt en sådan bred utbildning som jag har, varitionen är oändlig! Men Marinbilog tror jag inte att jag kommer bli.

Av flera anledningar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0