Halleluja moment!

Jag sov länge idag, hur skönt som helst! När jag vaknade någongång under förmiddagen så var det första jag tänkte på det nyinköpta kandaret till vrakpris, det andra var den nya dressyrsadeln jag skulle hämta på posten idag. På vägen till stallet hämtade jag sadeln, spännande! Öppnade paketet i stallet och jag blev lite besviken. Den ser inte alls ut som på bilden, knästöden är väldigt mycket mindre! Dock bekymrar det mig inte eftersom jag snarare var orolig för att de skulle vara för stora. Kvalitén kändes faktiskt inte alls bättre än kvalitén på celine... Nåja, det blir till att prova på Lyckis imorgon och om den ligger stilla så behåller jag den!

Sedan blev det att rida! Var rikigt sugen! När jag hade gjort iordning Ella för ridturen tänkte jag i mitt stilla sinne att det är en helvetes tur att "vi bor" mitt i ute i skogen. Vi var nämligen klädda i:

Svarta Petrie stövlar
Grå ridbyxor
Grön/brun PK jacka
Svart somerset hjälm
Brunt Döbert spö
Svarta Jacson handskar

Brunt Hubertus kandar omgjort till träns (var ju tvungen att prova!)
Svart Jaguar sadel
Ljusblått Isabell werth schabrak
Blått ridtäcke från hööks
Bruna Equest lindor

En salig blandning med andra ord!!!!

Men vad spelar de för roll vilken utrustning man har när hela passet var ett enda stort HALLELUJA MOMENT! Det började förvisso lite tveksamt med med konstruktiv och systematisk uppvärmning blev Ella helt fantastisk att rida och jag red ovanligt bra! Jag kunde till och med konstatera att jag var nöjd med min sits och inverkan, det händer sällan!
Vi red valda delar ur LB-programmen och samtliga delar red vi 8-mässiga flera gånger om. I alla fall kändes det så då vi gjorde det väldigt mycket bättre än vi brukar och vi brukar få 7:or så länge Ella bara har rätt gångart är avslappnad och rör sig i rätt riktning! Damn vad taggad man blir!


Ella hästen -08.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0