Härlig dag.

Ella och jag tog oss först ett litet pass på ridbanan, enbart lösgörande arebte. Hon var väldigt matt i kroppen, vilket inte är konstigt med tanke på hur mycket hon spände sig igår. Men hon arbetade på fint i alla fall, vi joggade runt lite på böjda och raka spår men fokus på att hon skulle vara avslappnad och låg i formen. Red lite sidvärtsrörelser, ryggningar och övergångar. Efter 15-20 min travade vi rakt ut från ridbanan och gav oss ut i skogen. Skrittade en ganska lång runda där hon fick lyfta på benen och ta det i sin egen takt, den sista biten galoperade vi hem. Hon var verkligen jätte snäll och verkade njuta av ridturen! Härligt!

Efter stallet åkte jag hem till mor och far och åt lunch där. Nu har jag varit hemma ett par timmar och framförallt ägnat dessa åt att städa vilket var välbehövligt. Dock blev damsugarpåsen full och jag slängde den innan jag upptäckte att vi inte hade några andra hemma. Så jag får ta golven på nedervåningen imorgon!

Ha en trevlig söndagkväll allihopa!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0